2020/21 | 2019/20 | 2018/19 | 2017/18

1. a

Névsor


1. z

Névsor


2. a

Névsor

II. Aladár életre kelt – 2020. november 3.

Az őszi szünet után a 2.a osztályban egy rendhagyó madárijesztős bulival köszöntöttük a novembert! Az osztály madárijesztője II. Aladár is élvezte a fergeteges játékkavalkádot, és igazi csapattaggá vált. A gyerekek közül erre az eseményre sokan igazi madárijesztős hacukát öltöttek. De milyen is egy madárijesztő? Laza, és gondtalan, pont mint egy valódi gyerek! A srácok megmozgatták minden tagjukat a táncos feladatokban, és lenyűgöző ügyességükről adtak számot a madárijesztő olimpiai versenysportágakban. Hogy melyek ezek?
Színes mocsárjárás, szipka-karika adogatás, szénásszekér húzás, kalpagoló-kiesős, pózvagánykodás, seprűtáncoltatás, zsákbanfutás, kockakirakó, arcizomtorna.
Az ajándékok minden esetben fincsi nyalánkságok voltak. A bulit a gyerekek kedvencével, a limbóval zártuk, és egy ígérettel, hogy ezentúl minden nap zsinórra fűzzük az uzsonnát és úgy fogjuk megenni. A jókedv láttán II. Aladár is leszállt közénk, és ma már a korláton ücsörög. Ha bekukkantanak az iskola udvarára, Önök is láthatják! (Bock Erika, Bodor Marica)


2. z

Névsor


3. a

Névsor


3. z

Névsor


4. a

Névsor


4. z

Névsor

Osztályfarsang – 2021. február 26.

„Farsangostul áll a bál,
Mókás vagy, Te Február!”

Ezúttal kissé szűkebb körben, a tantermünk falain belül köszöntött ránk a télbúcsúztatás – tavaszvárás legnagyobb ünnepe.
Nálunk idén már nem a jelmezes felvonulásé volt a főszerep, sokkal inkább a vidám, játékos vetélkedőé. Az osztály tanulóiból szerveződött két alkalmi csapatunk – az „Álarcosok” és a „Jelmezbál” – a farsang témájában mérte össze tudását, ügyességét, rátermettségét. Mindkét csapatról elmondható, hogy sportszerű küzdelemmel és persze sok-sok vidámsággal teljesítette a feladatokat, de a szerencse ezen a napon a „Jelmezbál” tagjainak kedvezett, akik fődíj-tortájukból a többieket is jószívvel megvendégelték.
A buli végén az elmaradhatatlan tombolasorsolást is megtartottuk, ahol – sokak örömére – leginkább plüssállatokat nyerhettünk.
Igen-igen harsányan, jó hangulatban telt a napunk, reméljük a telet sikerült végre magunk mögött hagyni! (4.z osztály)


Mikulás parti – 2020. december 4.

„Jó vagyok már csuda jó,
becsszavamra, Télapó!”

A megszokottnál jóval nagyobb izgalommal teli várakozás előzte meg az idei télapójárást a 4.z-ben.
Maga a Mikulás is elárulta, hogy ezúttal ő maga is rengeteg vitamint fogyasztott, sőt a rénszarvasai is sokkal több répát kaptak, hogy biztosan eljussanak a gyerekekhez. S mivel mindenki egészséges maradt, ezért péntek délután, végre kezdetét is vehette a Mikulás parti, igaz, ez alkalommal jóval szűkebb körben, a testvérosztályunk (8.z) nélkül.
S így persze, műsorszámokkal is mi készültünk. Hangszereken játszottunk, táncoltunk, bűvészkedtünk a Télapó megérkezéséig, aki mindannyiunk örömére, idén is megajándékozott bennünket feneketlen puttonyából.
Ismét felejthetetlen élményben volt részünk, annál is inkább, mert a parti végén még a Mikulást is leleplezhettük. (4.z osztály)


1956-os vetélkedő – 2020. október 22.

„Szeresd hazád, felelős vagy a máért,
amely reményt, s szabadságot hozott…”

Mivel idén nem állt módunkban, hogy hagyományos iskolai ünnepen emlékezzünk 1956 hőseire, ezért úgy döntött osztályunk, hogy vetélkedő formájában idézzük fel e jeles időszak főbb eseményeit, illetve hangulatát.
Már a felkészülés is nagy izgalomban telt. Kisfilmeket néztünk, tablót készítettünk, érdekes történeteket olvastunk a témában, valamint kisorsoltuk az egyes csapatok tagjait.
S mindezek után, a csütörtök délutáni megmérettetésen a „Pesti srácok”, a „Lyukas zászló” és a „Címer” csapat mérte össze tudását, ügyességét, s nem utolsósorban játékos kedvét.
A program keretében – a szellemi feladatok mellettactivityztünk, dobozokból barikádot építettünk, tankjaink gyorsaságát teszteltük, s még jónéhány izgalmas és érdekes tevékenységben mérkőzhettünk meg egymással.
Végül holtversenyben a vetélkedőt a „Lyukas zászló” és a „Pesti srácok” csapata nyerte, akik fődíj-tortájukból a többieket is jószívvel megvendégelték.
Ezen a délutánon – az emlékezés mellett – sok érdekes információval lettünk gazdagabbak, remekül éreztük magunkat, s külön örültünk, hogy ezt az élményt ismét közösen élhettük át! (4.z osztály)


5. a

Névsor

Erdőismereti foglalkozás – 2020. október 20.

Az 5.a osztály őszi kiránduláson vett részt a Hűvösvölgyben. Szeressétek és védjétek az erdőket erdőismereti foglalkozáson a gyerekek egy erdei túrán megismerkedtek az erdei fák leveleivel, terméseivel és az erdő állataival, majd felszálltunk a gyermekvasútra, ahol utazás közben interaktív foglalkozáson vettek részt. A csodás őszi idő is hozzájárult, hogy jól érezzük magunkat! Köszönjük a szervezést és a jó hangulatot! (Gabi néni)


5. z

Névsor

Erdőismereti foglalkozás – 2020. október 19.

Október 19-én Hűvösvölgyi erdőismereti foglalkozáson vettünk részt. Az egy órás erdei séta alatt megismerkedtünk az erdő élővilágával, majd vonatoztunk. A berendezett kocsiban interaktív módon madarakat azonosítottunk, állatnyomokat, illatokat, hangokat ismertünk fel és a gyógynövények hatásaival ismerkedtünk meg. Sok érdekességgel találkoztunk és egy kicsit szakértőjévé váltunk az erdőnek! (Rédei Ágnes)


6. a

Névsor


6. z

Névsor


7. a

Névsor


7. z

Névsor


8. a

Névsor


8. z

Névsor


BankVelem Program – 2021. február 23.

Február 23-án a 8.z osztály diákjai érdekes, pörgős, informatív Zoomos programon vettek részt a Pénziránytű Alapítvány (Alapítói a Diákhitel Központ, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank) Pénziránytű-BankVelem Program jóvoltából. Az alapítvány non-profit közhasznú szervezet, amelynek küldetése a pénzügyi tudatosság fejlesztése már gyermekkortól.
Diákjaimmal a mai napon a tudatos és felelős internetes és bankkártyás vásárlásról kaptunk alapos képet, illetve tisztázhattunk néhány fogalmi félreértést is (pl. valuta- deviza, átváltási árfolyam). Összehasonlíthattuk a különböző webáruházak trükkjeit, de gyakorlati tanácsokat kaptunk arra nézve is, hogyan tarthatjuk biztonságban a pénzünket kártyahasználat vagy átutalás során. És mindezt közérthetően, hála Kocsis Fülöp Soma közvetlen stílusának.
Március 9-én a bankjegybiztonsággal foglalkozunk, de az eddig kapott pontjainkkal már mindenki gyakorolhatja a megtakarításai kezelését, vagy játszhat a pontvelem.hu/pontbankolj-okosan felületen, esetleg vásárolhat is pontvelem.hu/pontbolt, vagy jótékonykodhat pontvelem.hu/segits-velem.
Mindenkinek javaslom az oldalak felkeresését, aki játszva szeretné elsajátítani a pénzhasználat legbiztonságosabb módszereit. (T. T. Anikó o. f.)


BankVelem Program második alkalom – 2021. március 9.

Az online oktatás második napja a 8.z osztály diákjai számára ismét érdekesen indult: újra Zoomos programon vettek részt a Pénziránytű Alapítvány (Alapítói a Diákhitel Központ, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank) Pénziránytű-BankVelem Program jóvoltából.
Diákjaimmal a mai napon pénztörténettel és bankjegybiztonsággal kapcsolatos ismereteinket gyarapítottuk. Érdemes ehhez mindenkinek letölteni a Zsebpénz-M alkalmazást és a Forint Appot. Mindkettő érdekes világra nyit ablakot.
Összehasonlíthattuk a különböző címletű „papír” (valójában cellulóz/gyapot) pénzeink biztonsági, védelmi jellemzőit. Előadónk, Balázs részletesen megmutatta, hogyan tudjuk ellenőrizni az eredetiséget a jól látható és a rejtett jelek segítségével, vagy a telefonunk appjával. És mindezt most is nemcsak közérthetően, hanem fiatalos, lendületes stílusban előadva.
Akit pedig az is érdekel, hogy hogyan készül pl. a tízezresünk, az itt megnézheti.
Most is gyarapítottuk az eddig kapott pontjainkat, amelyekkel mindenki gyakorolhatja a megtakarításai kezelését, vagy játszhat a pontbankolj felületen, esetleg vásárolhat is pontbolt, vagy jótékonykodhat segíts oldalon.
Mindenkinek javaslom az oldalak felkeresését, aki játszva szeretné gyarapítani banki, pénzhasználati ismereteit. (Turúné Tóth Anikó o. f.)


2020/21 | 2019/20 | 2018/19 | 2017/18