1. a

Névsor


1. z

Névsor


2. a

Névsor

Májusköszöntő – 2021. április 30.

Színes május, így köszöntünk téged!
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy iskolaudvar, mely szomorkodott gyermektelenül, magányosan, szürkén. Bánatában vadibolya szőnyeget növesztett. Aztán egyszer csak az iskolanyitás és a csodás tavaszi idő reményt ébresztett benne. A gyerekek az ibolyavirágok láttán, a tavaszi ünnepről kezdtek érdeklődni és tanulni. Így aztán május első napjára egy közös szabadtéri ünnepséget rendeztünk a 2.a osztályban. A múlt és a jövő kapcsolódott össze a juharfa vörös levelei alatt. Megtanultuk egymástól honnan ered ennek az ünnepnek az eredete, mi is az a májusfa, s micsoda program volt ez annak idején legényeknek, s leányoknak egyaránt. A gyerekek szerint a májusfa a régi világ like-ja volt, amit a lányok kaptak a fiúktól. Aztán egy XXI. századi módon megrendezett szabadtéri partit tartottunk nasival, innavalóval, köszöntővel. A mi udvarunk májusfáját saját kézzel készített szalagokkal díszítettünk, melyeket egy pozitív, saját, reménykeltő gondolat hangos kimondása után lehetett a fára akasztani. Azóta is ott lengeti a szellő az üde gyermeki gondolatokat, és vidítja szívünket a szép színes látvány! Aki nem hiszi, járjon utána, kukkantson be a Mátyás udvarába! (Bodor Marica)


II. Aladár életre kelt – 2020. november 3.

Az őszi szünet után a 2.a osztályban egy rendhagyó madárijesztős bulival köszöntöttük a novembert! Az osztály madárijesztője II. Aladár is élvezte a fergeteges játékkavalkádot, és igazi csapattaggá vált. A gyerekek közül erre az eseményre sokan igazi madárijesztős hacukát öltöttek. De milyen is egy madárijesztő? Laza, és gondtalan, pont mint egy valódi gyerek! A srácok megmozgatták minden tagjukat a táncos feladatokban, és lenyűgöző ügyességükről adtak számot a madárijesztő olimpiai versenysportágakban. Hogy melyek ezek?
Színes mocsárjárás, szipka-karika adogatás, szénásszekér húzás, kalpagoló-kiesős, pózvagánykodás, seprűtáncoltatás, zsákbanfutás, kockakirakó, arcizomtorna.
Az ajándékok minden esetben fincsi nyalánkságok voltak. A bulit a gyerekek kedvencével, a limbóval zártuk, és egy ígérettel, hogy ezentúl minden nap zsinórra fűzzük az uzsonnát és úgy fogjuk megenni. A jókedv láttán II. Aladár is leszállt közénk, és ma már a korláton ücsörög. Ha bekukkantanak az iskola udvarára, Önök is láthatják! (Bock Erika, Bodor Marica)


2. z

Névsor


3. a

Névsor


3. z

Névsor


4. a

Névsor


4. z

Névsor

Gyermeknapi Logikoffer Parti – 2021. május 28.

“Vajon mit rejthet a bőrönd?
Nemsokára megtudom;
Élményeim kincsestárát,
Biz’ én is ilyenbe dugom…”

Az idei gyermeknap ajándékaként egy játékos, kincskereső partin vehetett részt osztályunk, múlt péntek délután.
A program egy titokzatos kofferrel, illetve annak trükkös kinyitásával vette kezdetét. Ekkor vált igazán egyértelművé számunkra, hogy Harry Potter csodás világába csöppentünk.
A kerettörténet arra kérte a csapatokat, hogy segítsék Harryt eljutni a Roxfort Kastélyba, ahol vele együtt megtalálhatják a varázslók kincsét. Mivel lelkesedésben igazán nem volt hiány, így hát kezdődhetett is a küldetés!
Ez 18 izgalmas feladat végrehajtásából állt, ahol persze mágikus tárgyak, titkos kódok, valamint legendás állatok segítették a srácokat.
S a végén természetesen – mindannyiunk legnagyobb örömére! – megtaláltuk a „Tűz Serlegét”, és benne a Varázslók Kincsét.
Ezért a parádés programért köszönetünk és őszinte elismerésünk illeti a „Logikoffer” élmény-csapatát! (4.z osztály)


Osztályfarsang – 2021. február 26.

„Farsangostul áll a bál,
Mókás vagy, Te Február!”

Ezúttal kissé szűkebb körben, a tantermünk falain belül köszöntött ránk a télbúcsúztatás – tavaszvárás legnagyobb ünnepe.
Nálunk idén már nem a jelmezes felvonulásé volt a főszerep, sokkal inkább a vidám, játékos vetélkedőé. Az osztály tanulóiból szerveződött két alkalmi csapatunk – az „Álarcosok” és a „Jelmezbál” – a farsang témájában mérte össze tudását, ügyességét, rátermettségét. Mindkét csapatról elmondható, hogy sportszerű küzdelemmel és persze sok-sok vidámsággal teljesítette a feladatokat, de a szerencse ezen a napon a „Jelmezbál” tagjainak kedvezett, akik fődíj-tortájukból a többieket is jószívvel megvendégelték.
A buli végén az elmaradhatatlan tombolasorsolást is megtartottuk, ahol – sokak örömére – leginkább plüssállatokat nyerhettünk.
Igen-igen harsányan, jó hangulatban telt a napunk, reméljük a telet sikerült végre magunk mögött hagyni! (4.z osztály)


Mikulás parti – 2020. december 4.

„Jó vagyok már csuda jó,
becsszavamra, Télapó!”

A megszokottnál jóval nagyobb izgalommal teli várakozás előzte meg az idei télapójárást a 4.z-ben.
Maga a Mikulás is elárulta, hogy ezúttal ő maga is rengeteg vitamint fogyasztott, sőt a rénszarvasai is sokkal több répát kaptak, hogy biztosan eljussanak a gyerekekhez. S mivel mindenki egészséges maradt, ezért péntek délután, végre kezdetét is vehette a Mikulás parti, igaz, ez alkalommal jóval szűkebb körben, a testvérosztályunk (8.z) nélkül.
S így persze, műsorszámokkal is mi készültünk. Hangszereken játszottunk, táncoltunk, bűvészkedtünk a Télapó megérkezéséig, aki mindannyiunk örömére, idén is megajándékozott bennünket feneketlen puttonyából.
Ismét felejthetetlen élményben volt részünk, annál is inkább, mert a parti végén még a Mikulást is leleplezhettük. (4.z osztály)


1956-os vetélkedő – 2020. október 22.

„Szeresd hazád, felelős vagy a máért,
amely reményt, s szabadságot hozott…”

Mivel idén nem állt módunkban, hogy hagyományos iskolai ünnepen emlékezzünk 1956 hőseire, ezért úgy döntött osztályunk, hogy vetélkedő formájában idézzük fel e jeles időszak főbb eseményeit, illetve hangulatát.
Már a felkészülés is nagy izgalomban telt. Kisfilmeket néztünk, tablót készítettünk, érdekes történeteket olvastunk a témában, valamint kisorsoltuk az egyes csapatok tagjait.
S mindezek után, a csütörtök délutáni megmérettetésen a „Pesti srácok”, a „Lyukas zászló” és a „Címer” csapat mérte össze tudását, ügyességét, s nem utolsósorban játékos kedvét.
A program keretében – a szellemi feladatok mellettactivityztünk, dobozokból barikádot építettünk, tankjaink gyorsaságát teszteltük, s még jónéhány izgalmas és érdekes tevékenységben mérkőzhettünk meg egymással.
Végül holtversenyben a vetélkedőt a „Lyukas zászló” és a „Pesti srácok” csapata nyerte, akik fődíj-tortájukból a többieket is jószívvel megvendégelték.
Ezen a délutánon – az emlékezés mellett – sok érdekes információval lettünk gazdagabbak, remekül éreztük magunkat, s külön örültünk, hogy ezt az élményt ismét közösen élhettük át! (4.z osztály)


5. a

Névsor

Erdőismereti foglalkozás – 2020. október 20.

Az 5.a osztály őszi kiránduláson vett részt a Hűvösvölgyben. Szeressétek és védjétek az erdőket erdőismereti foglalkozáson a gyerekek egy erdei túrán megismerkedtek az erdei fák leveleivel, terméseivel és az erdő állataival, majd felszálltunk a gyermekvasútra, ahol utazás közben interaktív foglalkozáson vettek részt. A csodás őszi idő is hozzájárult, hogy jól érezzük magunkat! Köszönjük a szervezést és a jó hangulatot! (Gabi néni)


5. z

Névsor

Erdőismereti foglalkozás – 2020. október 19.

Október 19-én Hűvösvölgyi erdőismereti foglalkozáson vettünk részt. Az egy órás erdei séta alatt megismerkedtünk az erdő élővilágával, majd vonatoztunk. A berendezett kocsiban interaktív módon madarakat azonosítottunk, állatnyomokat, illatokat, hangokat ismertünk fel és a gyógynövények hatásaival ismerkedtünk meg. Sok érdekességgel találkoztunk és egy kicsit szakértőjévé váltunk az erdőnek! (Rédei Ágnes)


6. a

Névsor


6. z

Névsor


7. a

Névsor


7. z

Névsor


8. a

Névsor


8. z

Névsor


Budapesti túra – 2021. június 10.

Csütörtökön a 8.z még egy utolsó közös tematikus túrát tett a budai hegycsúcsok között. Fogaskerekűvel a Széchenyi-hegyre mentünk, hogy az itteni kilátóból megnézzük a fővárosi panorámát. Innen az árnyas fák alatti kellemes túrával a Normafán át fölsétáltunk a János-hegyre, hogy az Erzsébet-kilátó tetejéről is megcsodáljuk a várost. Fagyizás után libegővel ereszkedtünk le Zugligetbe, majd a pesti oldal kilátópontjából, a Szent István Bazilika körkilátójából csodáltuk a várost. Természetesen nem hagytuk ki az utunkba kerülő játszótereket sem. A legnagyobb sikere most is az Olimpia parknak volt. Kellemesen elfáradva késő délután érkeztünk haza. (Turúné Tóth Anikó of.)


Lézerharc, városligeti séta – 2021. június 3.

A 8.z június 3-án egy utolsó közös lézerharcon vett részt a Laser Force Aréna Duna Plaza pályáján. A kétórás kimerítő küzdelmet városligeti séta követte. Érintettük az Időkereket, az épülő Néprajzi Múzeumot és a Magyar Zene Házát is, de az igazi mégis a nagyok számára is csúcskategóriás játszótér vagy inkább kalandpark volt.
A hazautat is érdemes volt megszakítani: a Ludovika Campus parkjában vadkacsákat etettünk a tóparton; játszóterezett vagy sétált, akinek még volt ereje hozzá; majd fagyizással zártuk ennek a verőfényes napnak a programját. A szokásainknak megfelelően késő délután értünk haza Csepelre. (T.T. Anikó o.f.)


Strasbourgi látogatás – 2021. május 6.

2021. május 6-án online formában, zoomon keresztül lehetőségünk nyílt az EU Parlament meglátogatására.
Vezetőnk, Bálint segítségével végigjártuk az épületet, bepillanthattunk az éppen zajló ülésbe, láthattuk a járvány miatt kissé kihalt folyosókat.
Közben érdekes információkat osztott meg nemcsak az üléstermi hivatalos működésről, hanem a háttérben folyó munkáról is: pl. mit jelent Brüsszel, az unió fővárosa és a parlamenti székhely, Strasbourg közötti ingázás; mivel jár az, hogy minden tagállam nyelve hivatalos nyelv; milyen elképesztő számú és tudású tolmácsra van ehhez szükség; vagy milyen lehetőségei vannak már középiskolás kortól a diákoknak részt venni az ott folyó munkákban.
Az egyébként is érdekes tények megjegyzését számtalan kvíz beiktatásával tette könnyebbé Bálint, ezért a 8.z szívből kívánja mindenkinek, hogy legyen része hasonló élményben. (Turúné Tóth Anikó o.f.)


BankVelem Program – 2021. február 23.

Február 23-án a 8.z osztály diákjai érdekes, pörgős, informatív Zoomos programon vettek részt a Pénziránytű Alapítvány (Alapítói a Diákhitel Központ, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank) Pénziránytű-BankVelem Program jóvoltából. Az alapítvány non-profit közhasznú szervezet, amelynek küldetése a pénzügyi tudatosság fejlesztése már gyermekkortól.
Diákjaimmal a mai napon a tudatos és felelős internetes és bankkártyás vásárlásról kaptunk alapos képet, illetve tisztázhattunk néhány fogalmi félreértést is (pl. valuta- deviza, átváltási árfolyam). Összehasonlíthattuk a különböző webáruházak trükkjeit, de gyakorlati tanácsokat kaptunk arra nézve is, hogyan tarthatjuk biztonságban a pénzünket kártyahasználat vagy átutalás során. És mindezt közérthetően, hála Kocsis Fülöp Soma közvetlen stílusának.
Március 9-én a bankjegybiztonsággal foglalkozunk, de az eddig kapott pontjainkkal már mindenki gyakorolhatja a megtakarításai kezelését, vagy játszhat a pontvelem.hu/pontbankolj-okosan felületen, esetleg vásárolhat is pontvelem.hu/pontbolt, vagy jótékonykodhat pontvelem.hu/segits-velem.
Mindenkinek javaslom az oldalak felkeresését, aki játszva szeretné elsajátítani a pénzhasználat legbiztonságosabb módszereit. (T. T. Anikó o. f.)


BankVelem Program második alkalom – 2021. március 9.

Az online oktatás második napja a 8.z osztály diákjai számára ismét érdekesen indult: újra Zoomos programon vettek részt a Pénziránytű Alapítvány (Alapítói a Diákhitel Központ, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank) Pénziránytű-BankVelem Program jóvoltából.
Diákjaimmal a mai napon pénztörténettel és bankjegybiztonsággal kapcsolatos ismereteinket gyarapítottuk. Érdemes ehhez mindenkinek letölteni a Zsebpénz-M alkalmazást és a Forint Appot. Mindkettő érdekes világra nyit ablakot.
Összehasonlíthattuk a különböző címletű „papír” (valójában cellulóz/gyapot) pénzeink biztonsági, védelmi jellemzőit. Előadónk, Balázs részletesen megmutatta, hogyan tudjuk ellenőrizni az eredetiséget a jól látható és a rejtett jelek segítségével, vagy a telefonunk appjával. És mindezt most is nemcsak közérthetően, hanem fiatalos, lendületes stílusban előadva.
Akit pedig az is érdekel, hogy hogyan készül pl. a tízezresünk, az itt megnézheti.
Most is gyarapítottuk az eddig kapott pontjainkat, amelyekkel mindenki gyakorolhatja a megtakarításai kezelését, vagy játszhat a pontbankolj felületen, esetleg vásárolhat is pontbolt, vagy jótékonykodhat segíts oldalon.
Mindenkinek javaslom az oldalak felkeresését, aki játszva szeretné gyarapítani banki, pénzhasználati ismereteit. (Turúné Tóth Anikó o. f.)